torsdag 7. oktober 2010

Regines bok - Regine Stokke

I august 2008 fikk 17 år gamle Regine Stokke fra Kristiansund diagnosen akutt leukemi.
Et par måneder senere opprettet hun bloggen "Face your fear", som snart ble blant Norges mest leste. Her skrev hun: "Døden er skummel. Det er den jeg frykter mest akkurat nå. Jeg vil ikke dø fra mine venner og min familie. Vil ikke etterlate dem triste. Jeg vil leve mer, oppleve mer".
Heldigvis fikk Regine oppleve mer, leve mer. Gjennom rockekonsterter, egen fotoutstilling, "tidenes beste bursdagsfeiring" og nære stunder med familie og venner fikk hun gjort alt ut av et altfor kort liv. I desember 2009 døde Regine. Familie og venner mistet en varm, klok og morsom jente - en jente som, med sin forbilledlige åpenhet, også får oss til å reflektere over egne liv.
Regines blogg, utvalgte kommentarer fra leserne og minneord fra hennes nærmeste har til sammen blitt Regines bok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar